Wyniki 06/2016

Sesja czerwiec 2016 pierwszej edycji akcji „Ursynomierz Czytania”!

Już po raz trzeci przeprowadziliśmy pomiar w wybranych szkołach podstawowych Ursynowa. Dziękujemy za udział i gratulujemy.

Rekord sesji czerwiec 2016 padł w szkole SP319. Uczeń klasy szóstej osiągnął wynik: Tempo Czytania 607 [SNM], Rozumienie Tekstu 60 [%].

 

Wyniki Ogólne Akcji
Tempo Czytania.

Jest to parametr mierzony jako liczba słów przeczytana w czasie jednej minuty. Tempo czytania jest uzależnione od stopnia trudności użytego słownictwa, dlatego pomiar został wykonany na tekstach dostosowanych do wieku uczestników.

Rozumienie Tekstu.

Jest to parametr mierzony jako procent prawidłowych odpowiedzi na pytania zadane do tekstu, bezpośrednio po jego przeczytaniu. Rozumienie tekstu jest bardzo istotne dla poczucia komfortu czytania i przyswajania informacji.

Efektywność Czytania.

Jest wypadkową Tempa Czytania i Rozumienia Tekstu. W ramach naszej akcji przyjęliśmy, że o efektywnym czytaniu mówimy wtedy, gdy uczestnik odpowiedział poprawnie na minimum trzy z pięciu zadanych pytań (klasy młodsze) lub sześć z dziesięciu (klasy starsze). 79% uczestników zakwalifikowało się do grupy czytających efektywnie.

Frekwencja.

Przedstawiamy również udział poszczególnych klas w badaniu. Nie jest to parametr charakteryzujący umiejętność czytania. W klasach pierwszych pomiar nie był przeprowadzony ze względu na wczesny etap edukacji dzieci. Ze względu na liczbę pomiarów wyniki dla klas VI mogą nie być reprezentatywne.